צמחונות כדרך חיים

צמחונות כדרך חיים
כאשר אנו מכינים אוכל לאנשים שאנו אוהבים - אל נשכח את התבלינים העסיסיים שחייבים להשתלב בכל מתכון, התבלינים שבשפת היום-יום נקראים: אכפתיות, תשומת לב ואהבה.

יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

תבלינים ועשבי תיבול


על תבלינים - חלק א'
כוסברה טרייה וזרעי כוסברה שלמים וטחונים
 לפני כשנתיים נסעתי ליוון עם חברים ותפקידי היה לבשל את ארוחות הצהרים הטבעוניות כמובן, ידעתי שפירות וירקות לא יחסרו, כלי מטבח יהיו בשפע, ולכן הדברים היחידים שהבאתי מהארץ -  היו  שקיות עם תבלינים ריחניים שידעתי שיקשה עלי למצוא באירופה.
כל מי שפתח את מזוודתי בבידוק בטחוני הריח וחייך... ריחות של פפריקה עם שום, סומאק חמצמץ, כמון וזרעי כוסברה, גראם מסאלה וג'ינג'ר ועוד..

אני אוהבת תבלינים בכלל ועשבי תיבול טריים בפרט. כאשר אני מוסיפה תבלינים יבשים, אני עושה זאת בתחילת הבישול, ואת התבלינים הטריים, עשבי התיבול, אני מעדיפה להוסיף ברגע האחרון, לפני תום הבישול.

פטרוזיליה וכוסברה מככבים במתכונים שלי וכן אורגנו טרי, טימין, בזיליקום, והתבלינים היבשים: פלפל שחור, ג'ינג'ר, כורכום, כמון, וסומאק.
במלח אני משתדלת להמעיט ולהשתמש רק במלח אטלנטי טבעי או במלח הימלאיה ורדרד, שמכילים מינרלים רבים, במקום במוצר התעשייתי העשוי מנתרן בלבד..

אחד מהבילויים האהובים עלי ביותר הוא להסתובב בשוק לוינסקי בתל אביב בין שקי תבלינים המפיצים ניחוחות מרחבי העולם וצבעים שיש רק לפרחים בעונת הפריחה.
אני נהנית להסתובב בין השקים, להריח ולדמיין לאיזה מאכל יתאים תבלין מסוים, או כמובן לשאול את המוכרים על מה הם ממליצים.
אפשר למצוא שם גם תערובות תבלינים אקזוטיות שמעניקות לאוכל טעם נפלא (כמו  הגראם מסאלה או התבלין המרוקאי ראס אל חנות).

כמובן שגם במרכולים ניתן להשיג תבלינים רבים באריזות קטנות אבל בדרך כלל הם חסרים את הטריות והאיכות של תבלינים שנמכרים בתפזורת.

התבלינים שיש לי בבית המשמשים אותי באופן קבוע הם:
פפריקה אדומה ופפריקה חריפה, פפריקה מעושנת ופפריקה עם שום, כורכום, כמון, קארי, זרעי כוסברה טחונים או כתושים, זרעי חרדל, זנגויל , קינמון, אגוז מוסקט, הל, ציפורן, סומאק – שטוב גם לסלטים טריים וגם לתבשילים, תערובות כמו ראס אל חנות וגראם מסאלה, עשבי תיבול יבשים: אורגנו, טראגון, טימין, פטרוזליה וכוסברה, מיורן, עלי דפנה
וכמובן עשבי התיבול הטריים: פטרוזיליה, סלרי, נענע  וכוסברה שכמעט אין תבשיל שאותו הם לא ישביחו, שמיר, בזיליקום, אורגנו טרי, זעתר, רוזמרין, ושורש זנגויל,

כמו כן מככבים אצלי במתכונים שמרי הבירה. טעמם כשל גבינת פרמזן והם מעשירים סלטים, תבשלי פסטה וגם קציצות

מצורף קישור עם הסברים לתבלינים שונים:

כאשר אנו מכינים אוכל לאנשים שאנו אוהבים - אל נשכח את התבלינים העסיסיים שחייבים להשתלב בכל מתכון, התבלינים  שבשפת היום-יום נקראים: אכפתיות, תשומת לב ואהבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה