צמחונות כדרך חיים

צמחונות כדרך חיים
כאשר אנו מכינים אוכל לאנשים שאנו אוהבים - אל נשכח את התבלינים העסיסיים שחייבים להשתלב בכל מתכון, התבלינים שבשפת היום-יום נקראים: אכפתיות, תשומת לב ואהבה.

יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

עוגת שוקולד מפנקת



























"אין לי ספק שחלק מהייעוד של המין האנושי, במהלך התפתחותו הוא להפסיק לאכול חיות." ~ הנרי דייוויד תורו



אין כמו עוגת שוקולד לחגיגת יום הולדת, למסיבה או סתם בשביל הפינוק ולהלן מתכון ללא ביצים, סוכר, חמאה או חלב! כן, זה אפשרי, במקום שוקולד חלב, ניתן להשתמש בשוקולד פרווה או בקקאו נטו שממיסים אותו עם חלב שיבולת שועל (שטעמו מצוין גם כחלב לקפה) או עם מים, ובמקום ביצים אני משתמשת בבננה בשלה. התוצאה - עוגת שוקולד נימוחה עשירה מאוד וטעימה ביותר.

עוגת שוקולד טבעונית




לערבב בקערה את היבשים:
©      1 וחצי כוסות קמח
©      2 כפיות אבקת אפיה
©      חצי  כפית סודה לשתיה
©      קמצוץ מלח
©      חצי כוס אבקת קקאו

בקערה נוספת לערבב
©      2 כפיות תמצית וניל
©      חצי כוס שמן
©      חצי כוס סילאן*
©      בננה שלמה בשלה מרוסקת
©      חמש כפות תרכיז תפוחים*

אפשר (לא חובה) להוסיף ליקר כלשהו: קפה או קקאו.        

*הסילאן ותרכיז התפוחים נועדו לנוזלים ולהמתקה (ניתן לשים במקומם כוס סוכר חום ואז כנוזלים ניתן לשים כוס מים או כוס חלב שיבולת שועל או חלב אורז  או חלב קוקוס)

לערבב ולחמם בסיר:
©      50 גרם שוקולד מריר (אפשר לקנות בסופרים שוקולד מריר בחפיסה)
©      חצי כוס חלב סויה או שיבולת שועל

להוסיף את השוקולד המומס לקערת הנוזלים – לערבב היטב עד שהחומרים מתאחדים
להוסיף את תכולת קערת היבשים גם לקערת הנוזלים ושוב לערבב .

העיסה צריכה להיות עיסתית-נוזלית, אם העיסה נוזלית מדי - אפשר להוסיף מעט קמח.

לשים הכל בתבנית משומנת
ולאפות בתנור שחומם מראש (לפחות כ-10 דקות) בחום של 180 מעלות למשך 30 דקות.

הציפוי
לחמם בסיר ולערבב עד לאיחוד:
60 ג' שוקולד מריר, 5 כפות חלב סויה (או חלב אחר כמו שיבולת שועל), 3 כפות סילאן, כפית תמצית וניל


לצפות את העוגה, ניתן לפזר מעליה שבבי קוקוס 

בהצלחה ובתאבון


38 תגובות:

  1. יהודית,ביום שישי בביקור המשפחה בנהריה אמרתי לעצמי שאני חייב להכין את עוגת השוקולד שמוצגת בבלוג,ההכנה היתה קלה ביותר ותנחשי מה? אהבו את העוגה,למחרת בצהריים היא נעלמה כלא היתה וכשנתתי לדודה שלי לטעום היא כל כך התלהבה שאמרה שזו העוגה הכי טעימה שהיא טעמה והיא רוצה את המתכון! (:
    אין ספק שאת גדולה מהחיים,הבלוג הזה עושה חסד...

    השבמחק
  2. מתן יקר, תגובות כאלו מעודדות ומשמחות אותי ביותר. תודה לך על השיתוף!מבטיחה לשים עוד מתכוני קינוחים טעימים!

    השבמחק
  3. יהודית שלום, עשיתי אתמול את העוגה למרות שהגעתי לכאן לאחר קריאת המאמר על אוכל חי..העוגה יצאה נפלאה וזה הפליא אותי לראות שאפשר לעשות עוגה בלי ביצים.
    תודה רבה .הראלה הלוי

    השבמחק
  4. יהודית יקרה,
    הכנתי את העוגה ויצא מעולה! כמו עוד הרבה מתכונים שלך שאני אוהבת.
    אני רוצה להכין את העוגה ליום הולדת של הבת שלי והיא רוצה קרם הדומה לקצפת או לפחות בצבע לבן.האם יש איזה מתכון לקרם כזה שלא כלולה בו קצפת צימחית? חשבתי על קרם קוקוס ,אך לא כל כך יודעת איך להכין .
    תודה על מתכונים טבעוניים נפלאים.

    השבמחק
  5. הי שגית, קודם כל מזל טוב לבתך, אני מכינה לעוגות ובכלל קרם "גבינה" טעים ביותר מאגוזי קשיו (לא קלויים)
    2 כוסות אגוזי קשיו, עם 2 כוסות מים להכניס למעבד המזון ולטחון, להוסיף כף מיץ לימון, 2 כפות שמן קוקוס (אפשר לקנות בכל חנות טבע- זה שמן מאוד בריא!) ורבע כוס פתיתי קוקוס רגילים.
    אני אוהבת את זה כך בטעמו הטבעי אבל אם את רוצה להמתיק אפשר להמתיק עם סטיוויה, או סילאן תמרים או אגבה או סוכר. לעבד לממרח קרמי ולשים במקרר עד ציפוי העוגה.

    השבמחק
  6. הי יהודית, ברכות על הבלוג המקורי והמושקע.
    הפנו אותי לכאן בחיפושי אחר קינוח טבעוני (מארחת טבעוני לארוחת ערב היום, ויש לי כבר את כל הארוחה חוץ מהקינוח).
    אני מעוניינת לנסות את העוגה הזו, ורציתי לשאול אם ניתן לדעתך להחליף את סירופ האגבה בסירופ מייפל. דרגת המתיקות שלהם שונה, נכון?

    השבמחק
  7. הי עלמה, כן. אפשר להחליף את סירופ האגבה במייפל. זה דווקא יכול ליצור טעם מעניין כי למייפל יש טעם אגוזי משהו וזה משתלב היטב עם שוקולד. מבחינת מתיקות, המייפל פחות מתקתק אבל פשוט לאחר שהתערובת מוכנה, טעמי אותה ואם היא לא מתוקה מספיק שימי עוד מייפל. לדעתי מבחינת מתיקות, כוס אגבה שווה לכוס ורבע מייפל.

    בהצלחה. ותודה על הברכות.
    יהודית מהלל

    השבמחק
  8. אוקיי, ומה את חושבת על סילאן בהקשר הזה? מתאים?

    השבמחק
  9. סילאן לא מתאים כי הוא מאוד דומיננטי בטעמיו וקצת חמצמץ. אולי לעוגת פירות הוא יתאים, אבל לא לעוגת שוקולד.

    השבמחק
  10. היי היי,
    האם ניתן להמיר את הקמח הרגיל בקמח ת.אדמה???

    השבמחק
  11. שלום יהודית,

    אני רוצה לנסות את העוגה הזאת מחר.
    תהיתי באיזה קמח השתמשת. האם קמח מלא?

    תודה,
    עינת

    השבמחק
  12. שלום, כבר עשיתי את העוגה פעמיים והיא נהדרת! עכשיו ביקשו אותה ממני ליום הולדת לילדה בת 5 וביקשו ממני גם לכתוב עליה ולקשט אותה. עם אילו דברים אפשר לכתוב ולקשט שיהיה גם טבעוני וגם בלי סוכר, אלא עם אגבה? תודה רבה

    השבמחק
  13. העוגה מעולה!
    הכנתי אותה פעמיים בהצלחה.
    הכנתי עם שינויים קטנים ויצא מעולה.
    החלפתי מחצית כמות הקמח לקמח מלא, השתמשתי בסוכר חום וחלב סויה כנוזל - יצאה גבוהה, אוורירית, לחה, טעימה מאוד. יצרתי משלוש תבניות אינגלישקייק עוגת מטוס לבני ליום ההולדת שלו - ילדי הגן זללו בהנאה כולם (!) הכל.
    למחרת הכנתי למסיבה נוספת אך הפעם שילוב שמתאים לסכרתיים.
    היה חסר לי קצת נוזלים אז יצאה טיפה יבשה מזו של היום הקודם אבל עדיין - טעם משובח.
    תודה. ללא ספק אימצתי !!!

    השבמחק
  14. היי יהודית, תודה על הבלוג היפה, אני מתכוונת להכין את העוגה הזאת ליומולדת שלי שבוע הבא ולכן יש לי שאלות:
    *מאיפה קונים סירופ אגבה ותרכיז תפוחים? פעם ראשונה אני שומעת עליהם.
    *ובקשר לחלב סויה..את יודעת שיש חלב סויה בטעם וניל, זה הולך עם העוגה או שעדיף את הסטנדרטי?
    *מאיפה קונים חלב שיבולת שועל וחלב קוקוס?

    השבמחק
  15. את כל המוצרים ניתן לקנות בחנויות טבע: אורגניק מרקט, עדן טבע, קסטל, ניצת הדובדבן וכד'. אפשר חלב סויה בטעם וניל ואפשר גם חלב אורז ושקדים או חלב שיבולת שועל. בהצלחה.

    השבמחק
  16. האם גם עם קמח תופח יש להוסיף אבקת אפייה וסודה לשתייה? תודה!!!

    השבמחק
  17. נראית ממש מגרה
    לאיזה תבנית זה מתאים?
    אם אני רוצה עוגה ליום הולדת בגן אני יכולה להכפיל את הכמויות או שצריך לשנות משהו?
    הדס

    השבמחק
  18. לתבנית מרובעת רגילה או לשתי תבניות של אינגליש קייק. אם מדובר ביותר מ-15 ילדים בטח שאפשר להכפיל את הכמויות. מזל טוב!

    השבמחק
  19. תודה רבה ועוד שאלה רגע לפני
    למרות שלעוגה היתה יציבות סבירה בגלל שזאת עוגת גן חשבתי להוסיף כף חומץ תפוחים - האם יש לך נסיון עם זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. אפשר להוסיף חומץ תפוחים. אבל בזהירות...

      מחק
  20. היי יהודית,
    הבלוג שלך מדהים, הכנתי ממנו כבר כמה מתכונים, ויצא תמיד טעימממ
    הייתי מעוניינת להכין את העוגה הזו. שאלה: האם אפשר להשתמש בקמח מלא, או קמח כוסמין מלא? תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן. אפשר להשתמש בקמח מלא וגם בקמח כוסמין מלא.
      בהצלחה.

      מחק
  21. אבל שוקולד לרוב מכיל מרגרינה וסוכר (או תחליף דיאט) - מה אפשר להשתמש במקום השוקולד?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להשתמש באבקת קקאו או אבקת חרובים. ולהוסיף עוד רבע כוס שמן קוקוס.

      מחק
  22. שלום יהודית.
    הכנתי את העוגה הזו והיא אכן יצאה טעימה.
    אבל הבעיה היתה שהיא התפוררה. כלומר אי אפשר היה לחתוך ממנה פרוסות יציבות - זה פשוט התפורר.

    האם זה אומר שהעיסה היתה יבשה מדי? או אולי אפיתי יותר מדי זמן? (בדקתי עם קיסם ובפנים זה עוד היה קצת רטוב אז השארתי עוד כמה דקות)

    אודה לך על תשובה.

    עודד

    השבמחק
    תשובות
    1. יתכן והעוגה הושארה זמן ארוך מדי בתנור.
      אולם יתכן והיה חסר משהו שיחבר בין המרכיבים.
      את זה הבננה היתה אמורה לעשות.
      בפעם הבאה הוסף עוד בננה או זרעי פשתן טחונים ומושרים ברבע כוס מים. הם "יחברו" את מרכיבי העוגה ויאחדו בינהם.
      בהצלחה.

      מחק
  23. שלום. תודה על המתכון נראה נהדר. ברצוני לשאול האם מדובר בתרכיז תפוחים או מחית?
    תודה מראש
    נינה

    השבמחק
  24. נראה מעולה. אם יש משהו שמעלה על הפנים שלי חיוך זה לפתוח את הבוקר עם חליטה טובה ועוגת שוקולד משובחת.

    השבמחק
  25. הי יהודית,
    כבר שנה אני טיבעונית ועם הבישול הסתדרתי אבל האפייה לא ממש.
    העוגה הזו היא המאפה הטיבעוני המוצלח הראשון שיצא לי. קצר שבחים רבים ממשפחתי וחברים ,כולם לא טיבעוניים. המון תודה. יופי של מתכונים יש לך פה ואין לי ספק שעוד אנסה רבים מהם.

    השבמחק
  26. יהודית שלום,
    נחמד להכיר את הבלוג שלך ובמשפחתי אפילו חשוב.
    יש לי אח טבעוני ועוד אח סוכרתי והעוגה הזאת נראה שמתאימה בדיוק. מקווה שאכן אצליח להכין אותה (היא נראית מעולה).
    רק שאלה נוספת: לא הבנתי למה התכוונת לגבי תרכיז, כיוון שכאן ענית למישהי בשם נינה שזה בעצם מחית אבל מצד שני אמרת במתכון שזה אמור להיות נוזל.
    אז מה בעצם צריך להיות? והאם הכוונה מחית היא לרסק תפו"א?
    תודה מראש
    (ותודה על הבלוג, אציץ עוד קצת על המתכונים)
    ממני - דליה

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה - התכוונתי האם המחית רסק תפו"ע ולא תפו"א

      מחק
  27. היי,
    אשמח לדעת מה גודל התבנית 20*30?

    השבמחק
  28. שלום יהודית,

    רציתי לשאול האם אפשר להחליף את תרכיז התפוחים בתפוח מגורד בפומפייה?

    תודה רבה מראש,

    קלרה

    השבמחק
  29. הי יהודית, איזה שמן לשים במתכון? כתוב חצי כוס

    השבמחק
  30. אפשר לשים שמן קוקוס - אפשר להסתפק ברבע כוס.
    אפשר לשים שמן אחר נטרלי כמו קנולה או סויה
    תודה, יהודית

    השבמחק